Arnö kyrka, Kungs-Husby socken, Uppland

• Hallå Upplandsmuséet.

Kom av en händelse in på Er sida - med mycket intressant material - eftersom jag letade efter bilder och information om min uppväxtplats: Litslena. Kom då fram till en av Era bilder som sades föreställa Litslena Kyrka, (IDENTIFIKATIONSNUMMER UB010266) och det slog mig då att det må vara tveksamt om denna bild verkligen föreställer denna kyrka. Kyrkan på bilden verkar ha taktäckning av trä, men Litslena kyrka fick plåttak efter branden på 1880-talet, så något verkar inte stämma. Dessutom stämmer inte fönsterplacering och fönsterstorlek. Känner igen kyrkan väl eftersom min mor var kyrkomusiker där e en förskräckligt massa år.

Med varmaste hälsningar

Per Ekedahl