Regementets återkomst från höstmanövern 1934. Förbimarsch för general E Testorp. Signalavdelning, signalmateriel och radiostationer medföres på hästanspänd kärra och på husarens cy...

1 comment

• Cykeln som alla cyklar på är krigsmaktens första militärcykel, m/01. Halv framskärm, inget kedjeskydd och den tidstypiska baklampan skvallrar om detta. Fanns med eller utan sked-broms. Var till en början svart men fick en grå färg så småningom. Denna cykel finns på åtskilliga bilder i digitalt museum och tjänstgjorde ända fram till 50-talet då den fasades ut. Övriga cyklar under den perioden var m/30 och m/finsk som var samtida och delade reservdelssats och bägge var gråmålade. Efter det kom m/42 som var gråmålad till att börja med och som tillverkades i mängder och var aktiv ända fram till 2000-talet.