• Dubbelbröllop mellan döttrar till f. lantmätaren Lekander (bosatt i "Tusenåriga riket", Skolgatan) 2 augusti 1899 i domkyrkan,
Växjö.
Text på baksidan: "Kontrahenterna prästen vid Nya Varvet, Göteborg Karl Henrik Nikolaus Hagstrand - fröken Sigrid Lekander, och sparbankskamrer Alfred Fornander, Växjö - fröken Agnes Lekander. Vigselförättare domprost Henning.
Bröllopsgästerna: släkterna Lekander, Hagstrand, Linnér (Österkorsberga), Hagelberg och Didoff".
I bakgrunden syns Karolinerhuset och domkyrkan.
    Photo: Okänd fotograf / Kulturparken Småland / Smålands museum

Dubbelbröllop mellan döttrar till f. lantmätaren Lekander (bosatt i "Tusenåriga riket", Skolgatan) 2 augusti 1899 i domkyrkan, Växjö. Text på baksidan: "Kontrahenterna prästen vid...