• Kalvsvik, Hagstad. Husförhör på gården Hagstad Norregård. 1952
    Photo: Anderbjörk, Jan Erik / Kulturparken Småland / Smålands museum

Kalvsvik, Hagstad. Husförhör på gården Hagstad Norregård. 1952

2 comments

• Kvinnan till vänster heter Alfrida Andersson, bosatt i Hunnamåla, Öljehult, Blekinge. Hon är mor till Ingrid Berg, gift med Sture Berg (son i huset och senare ägare). Jämte Alfrida sitter en bekant till henne från Belganet i Blekinge. Delvis dold bakom krukväxten sitter Sonja Gustavsson, Hagstad Granelund.