• Upptill i vänstra kanten ses gaveln på korsvirkes magasinet inom tomt 51-53 (Bron 4) och i den diffusa bakgrunden bl. a. S:t Laurentii kyrka.  På gården tomt 50 (Bron 3) har hållits laxaktioner, vilka illustreras på en målning av Robert Lundberg 1892.   3:e huset på vänster sida är det sk. Hotell "Codrington".  Text på baksidan: Pelle Lundberg med hund, mannen längst ned till höger "Skrivare Bengtsson".  Bild text i boken " Ur Falkenbergs stads historia"  Storgatan 1880. Nederst till vänster Pelle Lundberg samtalande med Susanna Bratt.
    Photo: BRATT Fredrik / Rian museum

Upptill i vänstra kanten ses gaveln på korsvirkes magasinet inom tomt 51-53 (Bron 4) och i den diffusa bakgrunden bl. a. S:t Laurentii kyrka. På gården tomt 50 (Bron 3) har hållit...

Tidigare benämning: Tomt 49-55, 57-63
Avbildade namn: LUNDBERG Per, BENGTSSON Skrivare, BRATT Susanna