• Staden sedd från Doktorspromenaden. I bildens mitt synes borgmästaregården till höger därom rådhuset.  På baksidan fanns även följande text: Borgmästaresträtet med borgmästaregården nu Hotellgatan.  Från f.d. Fbg:s museum finns ytterligare en kopia med inv. nr 1470.  Ytterligare två "äldre" kopior finns , en i kommunarkivet "blått album", en i Bratt albumet.
    Photo: BRATT Fredrik / Rian museum

Staden sedd från Doktorspromenaden. I bildens mitt synes borgmästaregården till höger därom rådhuset. På baksidan fanns även följande text: Borgmästaresträtet med borgmästaregårde...

Tidigare benämning: Tomt 19, 20, 47, 48, 50