• Garvareforsen och Tullbron sedda från Ätrans nordvästra strand. På motstående sida av älven sträcker sig Doktorspromenaden.  På kartongen från fotots baksida fanns följande text: Vid Garvareforsen, foto av Fredrik Bratt som synes längst till höger taget 1845 (?) 1861. Första fotografiet i Fbg (?). Denna text av Anna Skantze,är ej bekräftad så man bör taga uppgift-  erna med stor försiktighet.  Ytterligare en "äldre" kopia finns i kommunarkivet i "blått album" något olikt maskerat.
    Photo: BRATT Fredrik / Rian museum

Garvareforsen och Tullbron sedda från Ätrans nordvästra strand. På motstående sida av älven sträcker sig Doktorspromenaden. På kartongen från fotots baksida fanns följande text: V...

Lokal benämning: Garvareforsen, Vallarna
Avbildade namn: BRATT Fredrik (obekräftad uppgift)